Zdrowe posiłki
Lekkie i pożywne śniadanie
Lipiec 18, 2015
0

Nie bez powodu mów się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nierzadko zwraca się uwagę na to, że powinno być pożywne, aby organizm miał zapewnioną energię potrzebną w ciągu dnia. Niektórzy mają jednak wątpliwości odnośnie tego, czy jest to możliwe przy zachowaniu zasad diety redukcyjnej.

Warto pamiętać, że podczas stosowania diety odchudzającej śniadanie ma szczególne znaczenie. Wytrwanie na diecie nie jest łatwe, jeżeli brakuje energii, ze względu na niedostarczenie organizmowi niezbędnych mu składników odżywczych. Na dietetyczne śniadanie poleca się między innymi produkty zbożowe, takie jak musli, płatki orkiszowe albo płatki owsiane. Bardzo dobrą propozycją jest połączenie kilku rodzajów płatków zbożowych i dodatnie do nich mleka lub jogurtu. Dodatkowo można dodać kawałki owoców.

mango-642957_1280

 

Nietrudno także znaleźć dietetyczne odpowiedniki tych produktów spożywczych, z których podczas odchudzania trzeba zrezygnować. Zamiast kanapki ze zwykłym dżemem można zjeść taką z dżemem bezcukrowym, natomiast białe pieczywo można zastąpić razowym lub waflami ryżowymi. W ten sposób nie trzeba będzie obawiać się negatywnego wpływu na efekty odchudzania, a jednocześnie dostarczy się organizmowi ważnych dla niego składników, zapewniając sobie energię na cały dzień.

Oczywiście, jedząc śniadanie nie można zapominać o odpowiednim napoju. O zapewnienie organizmowi odpowiedniego nawodnienia trzeba bowiem dbać już od samego początku dnia. Dobrą propozycją jest na przykład zielona herbata lub woda mineralna.