Zdrowe posiłki
Lekka kolacja
Lipiec 18, 2015
0

Kolacja powinna być posiłkiem lekkostrawnym, szczególnie jeżeli dąży się do wyeliminowania nadmiernej tkanki tłuszczowej. W przeciwnym razie zamiast do oczekiwanego spadku wagi może dojść do jej wzrostu.

Jedną z najlepszych propozycji na lekką kolację są sałatki owocowe i warzywne. Oczywiście, nie powinno się dodawać do nich tłustych sosów, takich jak majonez. Zamiast niego można wykorzystać na przykład jogurt naturalny albo oliwę z oliwek. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodatnie do sałatki nasion. W celu poprawy smaku takiej potrawy można wykorzystać między innymi nasiona słonecznika, chia czyli szałwii hiszpańskiej albo konopi. Na kolację można także przyrządzić lekki budyń albo galaretkę. Wbrew pozorom w trakcie diety nie trzeba rezygnować z takich potraw, ponieważ wystarczy wybierać produkty niezawierające cukru. Odpowiednie dla siebie budynie i galaretki odnajdą nawet osoby nietolerujące glutenu. W trakcie kolacji można spożyć także lekkie kanapki, przyrządzone na przykład z pieczywa chrupkiego i dżemu niesłodzonego. Kolejną ciekawą propozycją jest błonnik. W ostatnich latach zyskał on bardzo dużą popularność. Produkt ten wspomaga przemianę materii, a dobrze przyrządzony jest również bardzo smaczny. W celu dodatkowej poprawy smaku można go spożywać z dodatkiem świeżych owoców lub suszonych owoców z certyfikatem BIO.

grains-651404_1280

W przypadku stosowania diety odchudzającej kolacja powinna być zaplanowana rozsądnie, ponieważ popełniane w tym zakresie błędy często sprawiają, że pomimo wysiłków rozpoczęta dieta nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Ciekawym rozwiązaniem może okazać się również włączenie do diety roślinnych esktraktów – czyli ziołowych preparatów wspomagający oczyszczanie organizmu.