Jakie pieczywo wybierać?

Osoby rozpoczynające dietę odchudzające często zastanawiają się nad tym, jakie pieczywo powinny wybrać, aby ułatwić sobie walkę z nadmiernymi kilogramami. Pieczywo stanowi bardzo ważny element codziennej diety, dlatego warto poświęcić uwagę temu tematowi.

Większość osób sądzi, że w trakcie odchudzania powinno się wybierać pieczywo pełnoziarniste, jednak nie wszyscy wiedzą, dlaczego właśnie ten rodzaj pieczywa jest polecany. Jego przewaga wynika przede wszystkim z faktu, że szybciej daje uczucie sytości, dlatego w celu zaspokojenia głodu wystarczy mniejsza ilość kromek niż w przypadku białe pieczywa. Druga bardzo ważna różnica jest taka, że pieczywo białe charakteryzuje się wyższym wskaźnikiem glikemicznym, który powoduje wzrost wydzielania insuliny, a zatem hormonu przyśpieszającego przybieranie na wadze. Co więcej, pieczywo razowe zawiera cenne dla zdrowia człowieka składniki odżywcze, których pozbawione jest pieczywo białe. Jednak podczas odchudzania można spożywać nie tylko pieczywo pełnoziarniste, ale i pieczywo chrupie oraz wafle wielozbożowe. Są bardzo lekkie, dlatego stanowią bardzo dobrą propozycję na przykład dla osób, które mają problem z podjadaniem między posiłkami. Wafle wielozbożowe i chrupkie pieczywo występuje także w wersji bezglutenowej, dlatego może być spożywane przez osoby nietolerujące glutenu.

 

Oczywiście, nie można zapominać o tym, że ważny jest nie tylko wybór dobrego pieczywa, ale i tego, co się na nim położy. Trzeba zatem zrezygnować na przykład z kremu czekoladowego czy tłustych wędlin.