Jaki tłuszcz wybrać?

Tłuszcze zalicza się do tych produktów spożywczych, na które trzeba szczególnie uważać podczas stosowania diety odchudzającej. To właśnie one przyczyniają się bowiem do gromadzenia nadmiernych ilości tkanki tłuszczowej w niektórych partiach ludzkiego ciała.

Konieczność ograniczenia tłuszczu nie oznacza, że trzeba całkowicie z nich zrezygnować. Istnieją bowiem takie rodzaje tłuszczów, które nie uniemożliwiają obniżenia wagi ciała. Bez wątpienia niemal każdy człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że podczas stosowania diety redukcyjnej niedopuszczalne jest stosowanie tłuszczów zwierzęcych, takich jak smalec. Wprawdzie produkt ten nie jest już tak popularny w polskiej kuchni, jednak nadal ma spore grono zwolenników. Jeżeli jest się zainteresowanym wyeliminowaniem nadmiaru tkanki tłuszczowej, to konieczne jest zastąpienia tłuszczów zwierzęcych roślinnymi. Szczególnie polecana jest oliwa z oliwek, którą w kuchni można wykorzystywać niemal bez ograniczeń. Idealnie nadaje się do rozmaitych sosów, jak również do smażenia, a zarazem stanowi dobry dodatek do sałatek warzywnych. Kolejnym z polecanych tłuszczy jest olej rzepakowy, wytwarzany z dojrzałych nasion rzepaku. Uważa się, że ogranicza on ryzyko wystąpienia chorób serca i układu krążenia. W trakcie diety można także sięgnąć po masło klarowane, czyli masło pozbawione białka oraz wody.

Oczywiście, należy pamiętać o tym, że nawet takie tłuszcze nie powinny być stosowane w nadmiernych ilościach przez osoby, których celem jest redukcja masy ciała.